Sieci handlowe

Rozwój technologii i globalne trendy sprawiają, że obecnie sieci handlowe stoją w obliczu nowych wyzwań – konkurując przede wszystkim z wygodą robienia zakupów przez Internet oraz mnóstwem innych, pozazakupowych form spędzania wolnego czasu przez konsumentów. Współczesne sieci handlowe powinny więc maksymalnie indywidualizować podejście do swoich klientów, oferując im produkty i usługi skrojone na miarę ich potrzeb i oczekiwań.

Tradycyjne zakupy w nowej odsłonie

Większość sieci handlowych prowadzi obecnie sklepy stacjonarne oraz z powodzeniem handluje w Internecie. Klienci mogą swobodnie wybierać sposób, w jaki chcą zapoznać się z ofertą danej sieci oraz decydować o miejscu, w którym dokonają zakupów. Ponad połowa klientów korzysta z Internetu podczas zakupów w sklepach stacjonarnych – sprawdzając oferty, porównując produkty lub szukając okazji cenowych (promocji, rabatów, ofert specjalnych).

Sieci handlowe z powodzeniem wykorzystują tę integrację Internetu z nośnikami elektronicznymi widząc w niej szansę m.in. na podniesienie jakości obsługi klientów, przede wszystkim poprzez formułowanie ofert spersonalizowanych, maksymalnie dopasowanych do potrzeb konkretnych odbiorców. Oczywiście integracja zakupów w sklepach stacjonarnych, online oraz za pomocą smartfonów jest również sporym marketingowym wyzwaniem.

Nowoczesny direct marketing

Nowoczesny marketing to marketing bezpośredni, stawiający na indywidualne podejście do klientów i kierowanie do nich spersonalizowanych ofert. Kampanie direct marketingu przeprowadza się w oparciu o szczegółową analizę danych oraz profesjonalną segmentację klientów i rynku. Równocześnie odchodzi się od jednostronnego przekazu na rzecz interakcji, która wzbudza ciekawość i angażuje uwagę konsumentów. W sieciach handlowych stosuje się m.in. inter seller, czyli system łączący elementy sprzedaży, reklamy i marketingu z interaktywną komunikacją.

Skuteczne działania marketingowe to doskonale zintegrowane działania wielokanałowe. Kampanie przeprowadzane równocześnie w mediach, na portalach społecznościowych (marketing internetowy) i za pośrednictwem tradycyjnych ulotek, czy gazetek to najwłaściwszy kierunek dla sieci sklepów chcących powiększać zyski, optymalizować wydatki marketingowe i budować z klientami więź opartą na lojalności.

Co może dla Was zrobić directU?

directU wspiera swoich klientów w projektowaniu i realizacji spersonalizowanych kampanii marketingowych. Skutecznie docieramy do aktualnych i potencjalnych klientów, a dzięki bezpośredniemu podejściu – wspieramy budowanie relacji opartych na lojalności. Działamy wielokanałowo i umiejętnie łączymy różne sposoby komunikowania się z klientami – wykorzystując zarówno Internet, jak i tradycyjny druk (ulotki, listy, gazetki). Na bieżąco analizujemy KPI (kluczowe wskaźniki efektywności) i w razie potrzeby modyfikujemy kolejne kroki kampanii, tak aby zoptymalizować jej efekty.

directU jest projektem biznesowym Totem.com.pl – jednej z największych i najnowocześniejszych drukarni cyfrowych w Polsce. W ramach kampanii możemy przygotowywać m.in. najwyższej jakości gazetki promocyjne z ofertą handlową – spersonalizowane według indywidualnych potrzeb, np. przeznaczone dla wybranej lokalizacji, konkretnego punktu sprzedaży, czy indywidualnego klienta (na podstawie jego historii zakupowej), a także różnego rodzaju karty podarunkowe, rabatowe, czy lojalnościowe – wszystko w ramach programów lojalnościowych.