Motoryzacja

Branża motoryzacyjna charakteryzuje się ogromną konkurencyjnością i mimo że wpływ na decyzje zakupowe klientów powinny mieć przede wszystkim parametry techniczne samochodów – sprawny marketing jest nieodzownym elementem składającym się na sukces danej marki i dealera. Kampanie marketingowe realizowane dla branży motoryzacyjnej muszą uwzględniać fakt, że obecnie to Internet jest głównym źródłem informacji o autach, ich cenach oraz ewentualnych promocjach.

Nowoczesny marketing dla firm motoryzacyjnych

Współczesne kampanie marketingowe muszą zakładać wielokanałowość komunikacji z potencjalnymi klientami. Coraz rzadziej zdarza się, że osoba zainteresowana kupnem auta wędrowała od salonu do salonu, porównując oferty poszczególnych marek i dealerów. Z roku na rok zwiększa się ruch na stronach internetowych poświęconych tematyce motoryzacyjnej, a z informacji na nich zawartych korzysta ponad 70% osób planujących zakup samochodu.
Można więc założyć, że obecnie auta sprzedaje się głównie… w Internecie. Firmy z branży motoryzacyjnej, które chcą odnieść sukces na rynku, muszą więc w swoich strategiach marketingowych uwzględniać tę tendencję i skutecznie promować swój biznes w wirtualnym świecie, efektownie komunikując się z aktualnymi i potencjalnymi klientami.

Bezpośredni przekaz spersonalizowany

Podstawą skutecznego marketingu jest znajomość zachowań, potrzeb i oczekiwań konsumentów. Wyłącznie szczegółowa analiza danych oraz stałe aktualizowanie i wzbogacanie baz informacji o klientach (aktualnych i potencjalnych) pozwala na skonstruowanie spersonalizowanego przekazu, który dociera bezpośrednio do osób mogących być potencjalnie zainteresowanymi ofertą danej marki lub dealera.
Direct marketing doskonale sprawdza się w branży motoryzacyjnej umożliwiając indywidualne podejście do konsumentów, określanie i poznawanie ich osobistych potrzeb i preferencji, formułowanie spersonalizowanych ofert oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji na linii marka/dealer – konsument. Narzędzia marketingu bezpośredniego są przydatne nie tylko w momencie, gdy zachęcamy do kupna samochodu, ale także po finalizacji transakcji – gdy budujemy relacje z posiadaczem auta naszej marki i oferujemy mu usługi dodatkowe (takie jak np. przedłużenie gwarancji, zakup uzupełniającego wyposażenia czy ubezpieczenia, informujemy o dostępnym nowym modelu auta).

directU dla branży motoryzacyjnej

directU to zespół specjalistów, którzy z przyjemnością i zaangażowaniem wspierają swoich klientów w opracowywaniu i wdrażaniu kampanii marketingowych oraz monitorowaniu jej efektów. Sprawnie wykorzystujemy różnorodne kanały komunikacji oraz narzędzia i środki marketingowe, a w kontakcie z konsumentami stawiamy na bezpośrednie relacje, będące swoistym połączeniem sprzedaży i reklamy.
directU jest projektem biznesowym Totem.com.pl, czyli jednej z największych i najnowocześniejszych drukarni cyfrowych w Polsce. Naszym klientom możemy więc zaproponować nie tylko doskonale przygotowaną i przeprowadzoną kampanię marketingową w nowoczesnych mediach (np. w Internecie – w mediach społecznościowych, poprzez spersonalizowane strony internetowe, czy via dedykowane e- maile), ale również najwyższej jakości materiały drukowane z personalizacją graficzną i personalizacją treści. Jesteśmy w stanie skonstruować i rozdystrybuować np. oferty dopasowane wizualnie do samochodu posiadanego przez klienta lub precyzyjnie dopasowane do jego wymagań (pakiety serwisowe, specjalne promocje, czy indywidualne finansowanie).