Dobra luksusowe

Rynek dóbr luksusowych to kilkanaście segmentów produktów dedykowanych najzamożniejszym. Dobra luksusowe to nie tylko doskonała jakość i wysoka cena, ale również ograniczona dostępność – można je nabyć w nielicznych punktach sprzedaży, najczęściej po długim okresie oczekiwania na produkt. Luksusowe marki wymagają projektowania i wdrażania unikatowych strategii marketingowych.

Który segment dóbr luksusowych to Twój segment?

Dobra luksusowe można najczęściej przyporządkować do jednego z dwunastu segmentów: odzież i dodatki, biżuteria i zegarki, kosmetyki i perfumy, artykuły piśmiennicze, elektronika, alkohole i cygara, meble, usługi hotelarskie i SPA, nieruchomości, samochody, samoloty, bądź jachty. Niezależnie od segmentu, do którego przynależy Wasza marka – jej produkty powinny charakteryzować się ponadprzeciętną jakością oraz niepowtarzalnością.
Proces produkcyjny dóbr luksusowych powinien wiązać się z wykorzystaniem trudno dostępnych, drogich materiałów, które następnie są przetwarzane w praco- i czasochłonnym procesie (najlepiej ręcznie!) przez doskonale opłacanych specjalistów, dysponujących najlepszymi narzędziami. Ogromny wpływ na prestiż danego produktu ma jego ograniczona dostępność – im trudniej go dostać, tym większa bywa jego renoma.

Strategie marketingowe dla marek luksusowych

Strategie marketingowe opracowywane dla marek luksusowych powinny uwzględniać kreowanie trendów na nie, choć same przedmioty nie powinny być podatne na zmieniającą się modę. Promowanie dóbr luksusowych winno odbywać się w sposób nienachalny, a informacje o produktach – być rozpowszechniane wyłącznie wśród wąskiego grona specjalnie wybranych osób – posiadających odpowiedni status społeczny i gotowych spełnić określone przez producenta warunki.
W kampaniach marketingowych dla dóbr luksusowych najczęściej wykorzystuje się historię danego brandu oraz współpracę z ambasadorem lub ambasadorami marki (to osoba lub osoby sławne, których styl życia i/lub działalność zawodowa łączą się w jakiś sposób z produktami danej marki). Produkty premium reklamuje się w sposób niemasowy, dbając bardzo o to, gdzie ukazuje się reklama (np. wyłącznie w prestiżowych tytułach prasowych) i z jakimi treściami sąsiaduje. Reklama produktów luksusowych nie musi być stricte reklamą produktu – może raczej umiejętnie przemycać ideę marki, przedstawiać postać jej założyciela lub prezentować fragment jej historii.

directU skutecznie promuje luksus

directU to zespół specjalistów, którzy potrafią myśleć nieszablonowo, tworząc kreatywne kampanie i wykorzystując typowe narzędzia promocji w niebanalny sposób. Zdajemy sobie sprawę, że strategie budowania marki luksusowej oraz promowania jej produktów wymagają sięgnięcia po marketing mix, w którym klasyczny model 4P (product, price, place, promotion) jest rozbudowywany o kolejne czynniki, m.in.: paucity (dostępność), pedegree (rodowód), public figure (ambasador marki) oraz pricing (dbałość o odpowiednią politykę cenową).
Wspieramy naszych klientów w tworzeniu wyjątkowych kampanii marketingowych, stawiając na marketing bezpośredni i spersonalizowany. Będąc projektem biznesowym Totem.com.pl, czyli jednej z najnowocześniejszych drukarni cyfrowych w Polsce – oferujemy najwyższej jakości materiały drukowane, które zaspokoją oczekiwania nawet najbardziej wymagających odbiorców. Nie działamy wedle utartych schematów – do każdej kampanii promocyjnej podchodzimy indywidualnie, gwarantując jej oryginalność i niepowtarzalność.