Technologie mobilne zmieniają nawyki klientów

Zmiana nawyków klientów pod wpływem technologii mobilnych jest faktem.

Zmiana nawyków klientów pod wpływem technologii mobilnych jest faktem, z którym niewielu próbuje już dyskutować. Ciągła obecność urządzeń przenośnych w naszym życiu, ilość informacji, które dzięki temu przekazujemy o sobie dostawcom usług i towarów, podatność na precyzyjnie adresowane komunikaty przesądzają o atrakcyjności tych urządzeń dla marketerów.

Okazuje się, że to, co postrzegane jest jako zalety technologii mobilnych, w rzeczywistości staje się problemem. Ilość informacji, zalewającej nasze urządzenia mobilne, powoduje bowiem pomijanie coraz większej części wpływających reklam.

Jak więc wyróżnić się i zwrócić uwagę odbiorcy? Media drukowane są ciągle silnie wykorzystywane w komunikacji marketingowej, realizowanej przez firmy różnych segmentów i skali działania. Przyczyna tego jest bardzo prosta – działają. Są skuteczne jako fizyczny przerywnik zalewającego nas strumienia danych elektronicznych, nazywanego już cyfrowym hałasem. Wydruk daje niezbędne pierwsze wrażenie już w momencie wyjmowania przesyłki ze skrzynki, w domu, w pracy, w sklepie czy wielu innych miejscach, gdzie się z nim spotykamy. Co więcej, drukowany materiał może być doskonałym punktem startu do dalszej cyfrowej podróży i zachętą do dogłębnego poznania szczegółów interesującej nas oferty.

Obecnie dostępnych jest kilka technologii łączących świat realny z wirtualnym. Najpopularniejsze obecnie są różnego rodzaju kody (szczególnie QR), które po zeskanowaniu np. smartfonem, przenoszą nas do witryny informacyjnej firmy oferującej opisywany produkt. Jeśli list lub katalog, z którego skanujemy kody, był dedykowany dla nas i spersonalizowany, również strona internetowa, na którą zostaniemy skierowani po zeskanowaniu kodu, może być spersonalizowana, a przekaz z reklamy spójny z wizualizacją na smartfonie bądź komputerze.
Wizyta na osobistej stronie www zostawi ślad, który firma może wykorzystać do dalszej aktywnej komunikacji – również do zgromadzenia dodatkowych danych od klienta i przygotowania nowej oferty w formie listu bądź folderu.