Czy młodzież przeczyta papierowy list z ofertą?

Wszechobecność e-komunikatów powoduje, że przyciągnięcie uwagi odbiorcy staje się bardzo trudne.

W dzisiejszym świecie, zwłaszcza osób urodzonych w okolicach przełomu wieków, wszelka informacja zdaje się docierać drogą elektroniczną. Jednak to właśnie wszechobecność e- komunikatów bombardujących odbiorców ze smartfonowych przeglądarek, czytników e-mail, komunikatorów, aplikacji do sieci społecznościowych itp., powoduje, że przebicie się przez ten zgiełk informacyjny i przyciągnięcie uwagi odbiorcy staje się bardzo trudne.

W przeprowadzonym pod koniec 2015 r. badaniu “Direct Marketing Production Printing & Value-Added Services: A Strategy for Growth”, InfoTrends szukał odpowiedzi na pytania o wyzwania przyszłości dla marketingowców oraz trendy zachowań odbiorców. Poniżej zaprezentowane wyniki pokazują, iż po okresie mniejszej popularności, drukowane katalogi i oferty ponownie stają się atrakcyjnym nośnikiem ofert i przekazu marketingowego.

wykres2
Niemal 75% młodych odbiorców uznało otrzymane katalogi za użyteczne do zdobycia wiedzy o produktach. Ponad 92% z grupy 18-34 lat użyło katalogów do poszukiwania odpowiedzi na pytania odnośnie cech różnych produktów i ich zastosowań. W żadnej innej grupie wiekowej odsetek ten nie był tak wysoki.
Co więcej, 79% odbiorców odwiedzających sklepy zrobiło to w wyniku zainteresowania promocjami prezentowanymi w drukowanym katalogu.

Jednocześnie badanie ujawniło, że 34% odbiorców usuwa e-maile z ofertami bez czytania, podczas gdy drukowane katalogi i oferty są przeglądane przez 66% badanych
Jeśli treść wydała się im interesująca, 81% badanych poświęcało co najmniej minutę na zapoznanie się z ofertą.
wykres
Dla zwrócenia uwagi odbiorcy na przesłaną ofertę marketingową, krytyczne jest jej dopasowanie i spersonalizowanie. Aż 90% odbiorców z grupy wiekowej 18-34 uznało to za główny czynnik zwiększający szansę na przeczytanie komunikatu marketingowego.

Oprac. na podst. Direct Marketing Production Printing & Value-Added Services: A Strategy for Growth. InfoTrends 2015