5 sposobów na lepsze dotarcie do klienta

We współczesnych relacjach klient – przedsiębiorca liczy się ich jakość i efektywność, ale również czas.

We współczesnych relacjach klient – przedsiębiorca liczy się ich jakość i efektywność, ale również czas. Im szybciej bowiem uda nam się dotrzeć do klienta (aktualnego lub przyszłego), ze spersonalizowaną ofertą lub informacją – tym lepsze efekty biznesowe uzyskamy. Przyjrzyjmy się 5 najczęściej stosowanym metodom na szybkie i skuteczne dotarcie do klienta.

Marketing bezpośredni – klucz do sukcesu

Marketing bezpośredni to współczesny klucz do sukcesu. Cechuje go ukierunkowanie na starannie wyselekcjonowane osoby (aktualnych lub potencjalnych klientów) i osobisty charakter. To taktyczny marketing zorientowany na odpowiedź – takie podejście pozwala na ekspresowe reagowanie na komunikaty zwrotne od klientów i (w razie potrzeby) na modyfikowanie oferty. Relacje budowane w procesie direct marketingu oparte są na lojalności i zaufaniu klienta do marki lub firmy – ważne są więc ze strony przedsiębiorstwa: klarowne zasady (np. dotyczące poufności danych osobowych) i ich ścisłe przestrzeganie oraz dyskrecja (oferta skierowana do konkretnego klienta jest przeznaczona wyłącznie dla niego, nie zostaje wykorzystana jako przykład w innych kampaniach firmy, najczęściej pozostaje również niezauważona przez konkurencję). Dzięki rozwojowi technologii marketing bezpośredni uzyskuje nowe narzędzia – silnie personalizowany może być bowiem zarówno przekaz papierowy, jak i komunikat wysyłany do klienta via Internet. Narzędzia stosowane w direct marketingu, w tym także w marketingu internetowym, umożliwiają: nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z klientem, przekazanie szczegółowych informacji (niezbędnych do podjęcia decyzji przez klienta) oraz wskazanie prostych w obsłudze kanałów odpowiedzi zwrotnej.

Skuteczne kampanie marketingowe

Aby działania marketingowe były skuteczne – muszą zostać zaprojektowane tak, aby zachęcić klientów do działania. Dziś jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w kampaniach marketingowych jest mailing. Co warto wziąć pod uwagę podczas konstruowania e-maili? Tym, co niezmiennie przyciąga uwagę odbiorców, są elementy graficzne i fotografie, szczególnie ludzkie twarze i logotypy – warto umieszczać je w górnej części e-maila. Istotne jest również umiejscowienie przycisków (“sprawdź”, “zobacz więcej” etc.) pozwalających na reakcję aktualnych lub potencjalnych klientów (według badań ich umiejscowienie po prawej stronie wzywa odbiorcę do działania). O skuteczności mailingu może również decydować dzień i godzina wysyłki. Przede wszystkim jednak komunikat reklamowy powinien mieć jasną i prostą konstrukcję językową, przemawiając do odbiorców tzw. językiem korzyści – czyli uświadamiając, że skorzystanie z danej oferty wiąże się dla nich z uzyskaniem konkretnego profitu.

Zwiększenie widoczności swojej strony

Widoczność strony ma bezpośrednie przełożenie na biznesowe zyski. Niezależnie od tego, czy prowadzimy biznes w Internecie, czy też witryna internetowa pełni funkcje przede wszystkim wsparciowe – informacyjne, edukacyjne, służy do ułatwienia kontaktów na poziomie klient – firma, ważne jest, aby nasza witryna była widoczna (i to jak najwyżej) w wynikach wyszukiwarek. Odpowiednie pozycjonowanie (czyli różne działania informatyczne, mające na celu właśnie podwyższenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania), dbanie o wartościową treść na stronie oraz atrakcyjny i czytelny layout (wygląd strony) pozwala na szybkie i efektywne docieranie do odbiorców.

Reklamy AdWords

Google AdWords to system reklamowy Google, dzięki któremu (po opłaceniu usługi) linki prowadzące do naszej strony internetowej (zawierającej ofertę bądź informacje) wyświetlają się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Linki sponsorowane tworzone są poprzez wybór odpowiednich słów kluczowych (po ich wpisaniu – wyświetli się reklama AdWords) lub poprzez wybór konkretnej witryny lub witryn internetowych, na których będzie wyświetlana reklama AdWords. Reklama tego typu to skuteczny sposób na szybkie dotarcie do potencjalnych klientów, którzy poszukując jakichś informacji, produktów lub usług – korzystają właśnie z internetowych wyszukiwarek. Pojawienie się naszej firmy na wysokiej pozycji w linkach sponsorowanych w wyszukiwarce to sposób na to, aby być zauważonym przez klienta, atrakcyjny tekst reklamy to gwarancja, że klient zainteresuje się naszą ofertą.

Wizytówka Google Moja Firma

Wizytówka firmy w Google to bezpłatna usługa, którą w łatwy sposób możemy zarządzać poprzez Google Moja Firma. Taka internetowa informacja o firmie pojawia się w wyszukiwarce Google lub na Mapach Google zawsze, gdy użytkownik szuka naszej organizacji (lub firm podobnych do naszej). Wizytówkę możemy stworzyć na podstawie firmowej strony internetowej, a następnie dowolnie ją aktualizować (przez telefon, tablet lub komputer). To rozwiązanie ułatwia aktualnym i potencjalnym klientom dotarcie do naszej oferty, czy informacji o firmie, pozwala na sprawdzenie opinii o firmie lub jej usługach/produktach, które wystawione zostały przez innych konsumentów. Dzięki danym dostępnym w wizytówce uproszczone zostają interakcje klientów z firmą (bezpośrednio na wizytówce użytkownik może wybrać np. opcję „zadzwoń”).

DirectU to projekt, którego celem jest wspieranie przedsiębiorców w projektowaniu i realizowaniu skutecznych kampanii marketingowych, umożliwiających szybkie docieranie do wybranych klientów. Sprawnie posługujemy się wszystkimi zaawansowanymi narzędziami marketingowymi i znamy więcej niż 5 sposobów na efektywne docieranie do aktualnych i przyszłych klientów.