Banki i finanse

Sektor usług finansowych cieszy się sporym zaufaniem konsumentów, a banki postrzegane są w większości jako instytucje rzetelne, uczciwe i wiarygodne. Czy zatem warto je reklamować? Zdecydowanie warto! Celem większości kampanii marketingowych instytucji finansowych jest bowiem wprowadzanie na rynek nowych produktów oraz budowanie relacji klientów z tymi produktami. Dobra strategia marketingowa może również pomóc w przezwyciężaniu rozmaitych kryzysów wizerunkowych instytucji i skutecznie naprawić szkody.

Reklama banku? Tylko dobra!

Inwestycja w reklamę to zawsze dobry pomysł, pod warunkiem oczywiście, że jej realizacja będzie poprzedzona pogłębioną analizą rynku i potrzeb konsumentów, a także skrupulatnym przemyśleniem kilku podstawowych kwestii: co dana instytucja chce w kampanii przekazać, jaki wizerunek chce zbudować i do jakiej grupy skierowany będzie przekaz.
Współczesne kampanie reklamowe banków i innych instytucji finansowych nie mogą ograniczać się do tradycyjnej reklamy telewizyjnej. Konieczne jest podejście holistyczne i działania wielokanałowe, które pozwalają na dotarcie do zdecydowanie większej liczby potencjalnych klientów. Zintegrowana komunikacja marketingowa wymaga posługiwania się różnorodnymi narzędziami marketingowymi i doskonałej orientacji w aktualnych trendach w marketingu.

Unikaj marketingowych błędów!

Reklamy banków i innych instytucji finansowych dystrybuowane w tradycyjnych mediach są stosunkowo trudne do zapamiętania (w porównaniu z reklamami “zwykłych” rzeczy codziennego użytku) i w niewielkim stopniu wpływają na decyzje o wyborze konkretnego banku lub usługi przez klientów. Inwestycja w reklamę powinna więc zakładać wielokierunkowość działań marketingowych i sięganie po różne kanały komunikacji.
Za największą bolączkę kampanii reklamowych instytucji finansowych uznaje się nieobiektywne przedstawianie informacji. Potencjalni klienci nie są w stanie przeanalizować całości reklamy i przedstawionych w niej informacji, co może skutkować ich rozczarowaniem, gdy „najniższe oprocentowanie” lub „najwyższe odsetki” okazują się być np. niedostępne w określonych przypadkach.

W czym może pomóc directU?

directU wspiera swoich klientów na każdym etapie powstawania i wdrażania kampanii marketingowych. Służymy naszą wiedzą i doświadczeniem podczas projektowania i realizowania kampanii, dostarczając najwyższej jakości materiałów promocyjnych i reklamowych. Działamy wielokanałowo, sprawnie wspierając reklamę radiową, telewizyjną, czy internetową, komunikatami dystrybuowanymi w postaci ulotek, listów, czy gazetek, a także e-maili oraz sms-ów.
W marketingu usług z sektora finansowego stawiamy na marketing bezpośredni i wysoce spersonalizowany przekaz, dzięki któremu możemy skutecznie docierać do szerokiego grona osób potencjalnie zainteresowanych danym produktem lub usługą. Dopasowujemy ofertę do wiedzy o profilu konsumenta i produktach finansowych/bankowych, które już posiada. Będąc projektem biznesowym Totem.com.pl (jednej z najnowocześniejszych drukarni cyfrowych w Polsce) możemy naszym klientom zaoferować materiały drukowane najwyższej jakości, w pełni zindywidualizowane pod względem grafiki i treści, czytelne i przyciągające uwagę oraz spójny z nimi przekaz marketingowy w elektronicznych kanałach komunikacji.