​ Branża kosmetyczna

Branżę kosmetyczną cechuje wysoka dynamika wzrostu, która wynosi średnio 10% rocznie. Z roku na rok wzrastają wydatki na kosmetyki oraz usługi kosmetyczne, a konkurencja na tym rynku jest coraz większa. Marketing w branży kosmetycznej powinien być ukierunkowany na realizację potrzeb konsumentów poprzez oferowanie im usług i produktów, którymi są lub mogą być zainteresowani, a także na pozyskiwanie nowych klientów oraz budowanie z nimi pozytywnej relacji, opartej na zaufaniu i lojalności.

Marketing bezpośredni w branży kosmetycznej

Marketing bezpośredni to specyficzny sposób komunikowania się firmy z jej aktualnymi i potencjalnymi klientami, który polega na bezpośredniej relacji, kreowanej w oparciu o bazy danych (stale poszerzane i szczegółowo analizowane). Stawiając na direct marketing w branży kosmetycznej mamy pewność, że środki zainwestowane w reklamę będą wykorzystane w optymalny sposób, a efekty kampanii oraz stopień realizacji celów będzie można dokładnie zmierzyć.

Dzięki marketingowi bezpośredniemu można przedstawiać klientom spersonalizowane oferty interesujących ich produktów i usług, adekwatne np. do ich płci, wieku, rodzaju skóry, umożliwiając podjęcie decyzji zakupowej oraz dokonanie zakup tu i teraz. Im wyższa personalizacja przekazu, tym na ogół pozytywniejsza jest reakcja klienta, który docenia fakt, że nie zajmujemy jego czasu ofertami, które w żaden sposób go nie dotyczą i w ogóle go nie interesują. Funkcją direct marketingu jest również informowanie klientów, np. o nowościach branży kosmetycznej.

Czym się zajmujesz?

Branża kosmetyczna to szeroki wachlarz produktów i usług, a kampanie marketingowe powinny być ściśle dopasowane do rodzaju działalności i wspierać firmę w realizowaniu konkretnych celów. Nieodzownym elementem współczesnego marketingu w branży kosmetycznej jest Internet, a marki chcące nadążyć za konkurencją powinny się otwierać właśnie na klienta internetowego i komunikować się z nim m.in. poprzez media społecznościowe, na aktywnie prowadzonych fanpage’ach, bądź kanałach YouTube.

Dotyczy to niemal wszystkich rodzajów działalności w ramach branży kosmetycznej: od producentów, dystrybutorów i sprzedawców kosmetyków, przez właścicieli salonów kosmetycznych po kosmetyczki i wizażystki. Projektowanie i prowadzenie kampanii marketingowej to zajęcie wymagające czasu, zaangażowania i rzetelnej wiedzy, dlatego warto powierzyć je profesjonalistom.

directU dla branży kosmetycznej

directU wspiera swoich klientów z branży kosmetycznej w projektowaniu i realizowaniu spersonalizowanych kampanii promocyjnych. Oferujemy olśniewające drukowane katalogi, zachwycające wysoką jakością i zawartością doskonale dopasowaną do zainteresowań i historii zakupów odbiorców – szczególnie wtedy, gdy nasz klient posiada bazę odbiorców swoich produktów/usług, prowadząc np. program lojalnościowy (każdy katalog z nakładu może być inny – dedykowany konkretnemu, znanemu z nazwiska klientowi). Katalogi mogą zawierać m.in. kupony promocyjne, próbki kosmetyków lub imienne zaproszenia na dedykowane pokazy, otwarcia sklepów, bądź salonów kosmetycznych.

Obsługiwane przez nas kampanie marketingowe przeprowadzane są wielokanałowo, tak by móc skutecznie docierać do jak największej liczby obecnych i potencjalnych klientów Państwa firm – zawsze w sposób bezpośredni i spersonalizowany, w oparciu o szczegółową analizę danych. O nowych produktach i usługach lub ofertach promocyjnych możemy informować klientów także m.in. za pośrednictwem kampanii e-mail (tzw. e-mail marketing) lub poprzez sms. Wszystkie działania podejmowane przez nas w ramach kampanii marketingowe są mierzone za pomocą KPI, analizowane i w razie potrzeby na bieżąco korygowane.